בנט שוחח עם פוטין והציע לתווך בין רוסיה לאוקראינה

איתי גדסי No Comments on בנט שוחח עם פוטין והציע לתווך בין רוסיה לאוקראינה

בכלי תקשורת רוסיים דווח כי ישראל הציעה לתווך בשיחות בין רוסיה ואוקראינה. על פי הדיווח, פוטין השיב לבנט כי רוסיה מוכנה לשיחות בבלארוס אך אוקראינה פספסה את ההזדמנות

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
18:27
30.04.24
איתי גדסי No Comments on איזנקוט מאשים: "חברי קבינט מפעילים סחיטה באיומים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בלשכת ראש הממשלה עדכנו כי רה"מ נפתלי בנט שוחח היום (ראשון) בצהריים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין "על המצב בין רוסיה ואוקראינה", כך על פי ההודעה. בכלי תקשורת רוסיים דווח כי ישראל הציעה לתווך בשיחות בין רוסיה ואוקראינה. על פי הדיווח, פוטין השיב לבנט כי רוסיה מוכנה לשיחות בבלארוס אך אוקראינה פספסה את ההזדמנות.

גורם מדיני אמר כי "רה"מ הביע את דאגתו מהמצב באוקראינה, ומהאפשרות שהלחימה תחריף ותביא לנזק הומניטארי רב. הנשיא פוטין ציין כי הוא נכון למו"מ. בהקשר זה, אמר רה"מ כי ישראל מוכנה לסייע ככל שתתבקש ובכל עת ביישוב המשבר ובקירוב הצדדים, נוכח מעמדה המיוחד אשר מאפשר לה להשיג אוזן קשבת מכולם. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר רציף בין רוסיה וישראל".

אל"מ במיל' אפרים מיכאלי, לשעבר נספח צה"ל ברוסיה התייחס לאפשרות התיווך הישראלי הבוקר בשיחה עם 'קול חי': "אם נתניהו היה כעת בתפקיד ראש הממשלה, הוא היה מתווך אפשרי בסכסוך הזה, כי היה לו מעמד מול הנשיא פוטין", אמר מיכאלי. "אבל כעת הוא אדם פרטי. לא אופתע אם יוזמן למוסקבה, אבל סיכוי קלוש כשאין לו את התואר של ראש מדינה".

כזכור, ביום שישי שוחחו ראש הממשלה בנט והנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי. כבר לאחר השיחה דווח כי זלנסקי הציע לבנט לתווך בין מדינתו לרוסיה.

גם שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ'וק טען בשיחה עם CNN כי הנשיא זלנסקי ביקש מבנט לתווך בשיחות. "הוא מאמין שישראל היא הדמוקרטיה היחידה שמצויה בקשרים מצוינים עם שתי המדינות ויכולה לתווך", אמר השגריר.

הבוקר התייחס לנושא סמנכ"ל אירו-אסיה במשרד החוץ, גרי קורן, בכאן רשת ב' ואמר כי "יש דברים שאנחנו ממשיכים לעשות והדברים האלה נעשים בצנעה".

הבוקר שלחה רוסיה צוותי משא ומתן לבלארוס על מנת לפתוח בשיחות עם אוקראינה, אך הנשיא זלנסקי דחה את ההצעה לקיום השיחות בבלארוס ואמר כי אינו מוכן לקיים את השיחות ממקום בו יורים על אוקראינה. הוא הצהיר כי יהיה מוכן למשא ומתן במיקום אחר.

רוסיה שלחה צוות משא ומתן; זלנסקי דחה: "לא מבלארוס"



0 תגובות